Közösségi média marketing Győrben. Miért szükséges egy vállalkozásnak a megfelelő social média jelenlét?
2019-ben a közösségi média már annyira napjaink részévé vált, hogy elképzelhetetlen minden korosztály számára szinte nélküle a létezés. Online marketing szempontjából tehát elengedhetetlen, hogy a közösségi média marketing részét képezze a stratégiánk felépítésénél.
Mi az a közösségi média?
Ide tartoznak például azok az internetes felületek, ahol az emberek személyes profiljukkal tudnak regisztrálni egy közösségbe. Ilyen felületek a Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Pinterest, Snapchat és fiatalabb körökben például a Tik Tok. Ezek a személyes profilok tartalmaznak rólunk képeket, információkat és itt tudunk bejegyzéseket létrehozni, amit az ismerőseink láthatnak. Közösségi médiába természetesen lehet üzleti céllal is létrehozni profil, olyan vállalkozó oldalakat, ami kifejezetten jól hirdethető az adott social médián belül és elérhetjük azokat az embereket termékeinkkel, szolgáltatásainkkal akiket szeretnénk.
Miért fontos a közösségi média marketing Győrben is?
Ahogy már fen említettem a közösségi média olvasgatása a minden napok rutinjává vált. Egyértelműen kijelenthetjük ez a trend csak folyamatosan növekszik és korosztályokra lebontva sem mondhatjuk azt, hogy egy idősebb ember nem található meg. Képzeljünk el egy papírt amire egy vízcsepp ráesik az szépen lassan terebélyesedik a felületen. Ez ugyanúgy történt a közösségi médiával is az évek alatt először fiatalabb korosztályokban, de ma már rengeteg 50 év feletti ember is előszeretettel használja, így teljesen kiterjedt nemtől és kortól függetlenül.
Magyarországi lakosságot nézve, ha például a Facebookra gondolunk körülbelül 6 millió embert tudunk elérni ez a lakosságra lebontva bőven több, mint 50% vagy vegyük például a Youtube-ot a videós tartalmak kora most zajlik és még nagyobb tendencia lesz. Ma már a legutolsó kutatások szerint 10-ből 6 ember inkább Youtube-ot néz, mint TV-t.A közösségi média marketingről bővebben olvashattok, hogy mit mikor érdemes használni.
Mik a legfontosabb közösségi média felületek online marketing szempontjából?
Amennyi vállalkozás, cég annyi profil és termék, szolgáltatás. Tehát változik így a célközönség is az online közösségi média marketingben. Első lépésként azt kell meghatároznunk, ami nagyon fontos, hogy kinek szeretnénk értékesíteni, ha ez meg van utána az információink alapján kiválaszthatjuk azt a social média felületet, ami a legjobban kielégítheti az igényeinket.
Facebook marketing
A Facebook napjainkban egyértelműen egyed uralkodók közé tartozik, ha közösségi médiáról beszélünk. Ehhez alkalmazkodnia is kell az online marketing stratégiánknak is. A Facebookot napi szinten 2 milliárd ember használja. Az internetes forgalom 3 főbb részre osztható az egyiket egyértelműen a Facebook birtokolja, a másik a Google és a 3. kategória az egyéb blokk, ahová minden más tartozik.